reklama

Ako som sa dal na Vieru, priezvisko neviem

Utorok, káva, zapnutý počítač. Vypĺňam kolónky excelu, niekedy aj pracovať treba. Čas obeda, ubolené oči. Pauza, vak na chrbát, voda do fľaše, cez plece bike, schádzam po schodoch.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Sadám si na lavičku, slnko svieti, dávam si dole tričko, vyťahujem knihu, vietor nefúka, hladina jazera je kľudná, iba dve kačky. Bzučia kosačky, a niektorí vášnivci sa krútia na škvárovej trati dokola pri dvesto stupňoch, viac sa už vypotiť nedá. 

Čítam si Rozhovory s Bohom, aby som si rozšíril obzory a mohol sa neskôr o tom baviť s jednou blondínou. Je to také sladko- pekné, všetko tam má zmyslel, všetko spolu hrá, a keď sa nadchnem, že nie, tak začne. Po chodníku si kráčajú dve tety „Načo by Vám bola Riviéra, však tu sa máte rovnako.“ Nemala to komu inému povedať len mne, navyše pozerala mojim smerom, tak odpovedám, Áno.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„A vy čítate? To sa dnes veru nevidí.“ Znova to bolo mne, tak reagujem, že to nie je pravda, koľko sa číta, koľko kníh tlačených vychádza, a aké iné formy sú k dispozícií. „ A viete, čo by si mal každý prečítať?“ Bibliu, vravím (lebo som vedel, že sa trafím) „Áno, áno, knihu kníh.“ To bolo znamenie, a bol som osamelý, tak predstavujem knihu v mojich rukách, že ide o dialóg s Bohom. „Takže aj vy ste veriaci?“ Ja zrovna nie (jeden kamarát je), no rád získam nové informácie a pohľady, môžem potom pracovať na argumentácií do diskusie. To si tetušky už sadali na lavičku vedľa mňa. Šli sme rad radom, mládež, svet a vojny, uponáhľaná doba. Oni počúvali, tak som si trúfol. Ak Boh existuje... „Existuje, mladý pán.“ Tak teda, ak ma existujúci, štedrý a spravodlivý Boh bude raz súdiť, potom na základe prierezu môjho života uvidí, čo som robil, ako som sa správal...nie je potrebné skláňať hlavu, malo by to vyjsť v môj prospech a v raji sa stretneme. Dostal som letáky o knihe kníh, aj adresu, kde môžem v nedele chodiť, asi preto, že vyzerám na takého, čo nevie, čo s voľným časom, možno, aby som sa na drogy nedal, ja neviem, oni vedia.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Trochu mi pripieklo ramená, lebo som sa nenatrel.

Jakub Varíni

Jakub Varíni

Bloger 
  • Počet článkov:  7
  •  | 
  • Páči sa:  0x

konzervatívny romantik Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu